Nyelvtudás nélkül nem megy?
A hosszú távú üzleti siker egyik alapja és feltétele, hogy egy cég munkatársai minél biztosabb nyelvtudással rendelkezzenek. Így érthető, hogy manapság a nyelvi képzés kiemelt helyet foglal el a cégek évi képzési tervében.
Számos cégnél a külföldiekkel történő személyes és telefonos kommunikáció kerül előtérbe, máshol inkább a levelezésre összpontosul a figyelem, és persze van, ahol a prezentációk és az értekezletek is idegen nyelven zajlanak.
Egy biztos: a cégek többsége előbb-utóbb szembesül azzal, hogy munkatársaiknak szükségük van legalább alapfokú nyelvismeretre. Ennek hiánya meghiúsíthat szerződéseket, és üzleti hátrányt jelenthet az amúgy komoly sikerek előtt álló cégek számára is.
--„Az építőiparban egyre több külföldi építtető dolgozik, akiket ha ki szeretnénk szolgálni, elengedhetetlen, hogy idegen nyelven beszéljenek az alkalmazottak. Ha profik akarunk lenni, nem elég, ha az értékesítő beszél angol vagy német nyelven, jó, ha az árukiadó is legalább alapszinten meg tud szólalni. A mi esetünkben 2/3 arányban az angol nyelv ismeretére és 1/3 arányban a német nyelv ismeretére van elengedhetetlenül szükség. Véleményem szerint az üzleti élethez hozzá tartozik az idegen nyelveken való kommunikáció, de magánemberként sem árt, ha beszélünk nyelveket." - Csomós Tibor, a Profi Tető Kft. ügyvezető igazgatója
"Cégünk fő tevékenysége az import, nagyon sok külföldi partnerrel állunk kapcsolatban. A velük való kapcsolattartást kezdetben a két tulajdonos végezte. Idővel több munkatárs is csatlakozott, viszont az angol nyelv gyakorlatban való alkalmazása gondot jelentett nemcsak levelezésnél, de partnerlátogatáskor is, mivel az adott munkatárs nem tudott hatékonyan kommunikálni a beszállítóval.
Pia&Profit 2012.08.18